Alla inlägg under juli 2010

Av Erika - 14 juli 2010 22:55

Ja jag lever.


Vet att jag inte uppdaterat på typ 100 år men jag lever. Har ärligt talat inte haft så mycket att rapportera heller så ville som vanligt inte tråka ut er med en massa onödig information. Fast när jag tänker efter så har det ju hänt en del.


Har fått boende i Skottland. Ska bo med mesta dels första års elever i ett lägenhetshus ungefär tio minuter från skolan med buss. Man delar badrum och kök vilket jag var emot från början men kom fram till att det kan vara häftigt att pröva på det ett år i alla fall. Så nu kan i alla fall pappa slappna av. Han har tjatat på att jag skulle skicka iväg ansökningen (vilket såklart var bra av honom) och sen har han varit negativ nog att säga att jag antagligen inte kommer att få boende vilket i sin tur betyder att jag blir tvungen att stanna hemma. Men tji på honom (eller hur man nu säger) eftersom jag fick boende utan problem.


Var och såg Eclipse i fredags med Sara, Elin, Sandra och Frida. Den var väl helt ok, bäst av filmerna hittills, men fortfarande otroligt skrattretande. Varenda gång Bella och Edward kysser varandra känns det som att man tittar på mjukporr, musiken är superdålig, och flera av scenerna som ska vara läskiga/allvarliga är bara roliga. Nej jag föredrar böckerna, men inser att jag kommer att se den sista filmen i alla fall. Suck helt enkelt.


I måndags åkte jag, Sara och Elin till Stockholm över dagen. Åkte iväg redan tio över åtta och var framme typ tjugo över nio. Spelade kort på vägen upp (jag förlorade) som ett sätt att fördriva tiden. Gick sedan runt en sväng och planerade vart vi ville gå eftersom affärerna inte öppnat än (de öppnar kl tio även i Sthlm). Svettades som en gris i princip hela dagen, luftfuktigheten var så otroligt hög även om det var molnigt och det även regnade en skvätt. Men vi sprang runt inne i city och tog oss även en runda i Gamla Stan. Vi var inne i typ vartenda H&M dem har i Sthlm (tack Sara!), käkade lunch på en dyr men mysig Kina restaurang, och svettades floder. Blev inte så mycket shopping för min del, men några saker blev det i alla fall. Ett par mysbrallor från H&M, en t-shirt från Monki och ett linne från Carlings. Billigt och bra var det ;D. Åtta timmar blev det i Sthlm innan vi satte oss på tåget hem. Spelade kort även på hemvägen och lyckades väcka hela kupén när min telefon ringde. Har en grymt bra ringsignal (Jace Everetts Bad Things), men den passade kanske inte in i en sovande kupé. Inte så himla kul att väckas av en mystisk röst som högt och tydligt säger : I wanna do bad things too you!. Sara och Elin började asgarva när telefonen ringde och sa detta och jag kastade mig över telefonen för att få tyst på den. Jaja, det är sånt som händer och kul var det i alla fall ;D


Sen skrämde farfar livet ur oss igår. Mamma och jag var på väg hem efter vår joggingtur när vi möter farmor och en likblek farfar (de satt i bilen). Dom var på väg in till Vårdcentralen eftersom farfar hade jätteont i benet. Får sen höra att läkarna misstänkte en stroke och farfar lades in direkt. Lite nervöst har det varit men det visade sig att det var en infarkt i en muskel i benet. Så farfar kommer att bli 100% okej igen men har fått order om att gå ner i vikt. Snäll ordination … not!


Idag var Sara och Elin här. Vi åkte ut till en ö med Nikki och badade. Jätte trevligt var det och Nikki låg i princip i och plaskade hela tiden vi var där. Vi tvåbenta solade lite förutom att bada, vilket har lett till att mina armar, min rygg och min mage är helt genom brända. Vilket man såklart inte märkte förrän nu sent på kvällen. Det blåste så pass bra att man inte kände hur solen tog där ute på Farstuholmen. Är i alla fall bara röd, det gör inte ont så jag kan leva med lite bränt fläsk ;D


Nej det var nog allt för den här gången. Nu ska jag sova så att jag orkar gå upp åtta imorgon för att ge mig ut och springa :D

Av Erika - 6 juli 2010 17:36

   Min lilla snuttegums, som gillar att gömma sig under bordet ;D

Av Erika - 5 juli 2010 21:03

Så himla fint väder idag. Och vart har jag varit? Jo inne i stan... Lite ologiskt kanske men en enkel uppoffring när det kommer till att träffa Sara och Elin :D Gick en sväng på TP och avslutade med en runda inne i stan. Blev en hel del shopping fastän jag från början enbart tänkt handla ett par solglasögon. Det första jag var tvungen (yes I mean it) att handla var ett par nya skor. Det blev ett par billiga men fina flippisar från H&M. Why nya skor? Jo dom jag hade på mig gav mig världens skoskav efter typ en halvtimme så det var den enda lösningen. Sen blev det även en jättemysig tröja och ett par mysiga brallor från H&M också :D Hittade finally ett par jättefina pilotglas som jag handlade på en gång :D Me is very happy :D Overall en bra dag, speciellt när man kunde slänga sig i poolen när man kom hem.


Ironiskt nog så gjorde jag inte det. Istället blev det en joggingrunda som avslutades med ett dopp i sjön. Joggingen gick jättebra! Trodde att jag skulle dö innan vi sprang eftersom jag inte sprungit på en vecka, men det gick skitbra. Orkade hålla ett bra tempo och klarade att springa 15+10 min utan problem. Så det känns riktigt bra, var lite skraj att jag inte skulle orka eftersom jag varit sjuk i över en vecka. But now I'm back on track and loving it!!!!

Av Erika - 4 juli 2010 22:49

Idag har jag i princip varit i vattnet hela tiden. Sara och Elin kom ut kl ett och nästan direkt hoppade vi i poolen. Efter en fika bestående av en delicious kladdkaka (tack S&E ;D) tog vi en promenad med Nikki ner till Jollebasen. Tanken var att Nikki skulle bada men det slutade med att vi två-benta badade minst lika mycket :D Nikki fick lite problem, lite jobbigt att livrädda tre personer på en gång ;D Helt slut är hon nu i alla fall efter allt simmande hon gjort. 


Imorgon blir det en sväng in till stan för att än en gång träffa S&E. Förhoppningsvis blir det klippning av hår för min del också, men inte något som är jätteviktigt. Ska försöka införskatta ett par pilot liknande solglajjor också, eller i alla fall ett par med tunna skalmar (heter det så?), eller tunna bågar kanske det heter... Whatever, ska skaffa såna i alla fall ;D


På tisdag har jag hört att faster och farbror kanske svänger förbi. Trevligt :D Lät i all fall som att farbror finally är frisk, ungefär som jag alltså. Bara lite småsnuvig men det kan man leva med ;D


I walked through fire and didn’t get burned.

Av Erika - 3 juli 2010 17:32

Så himla fint väder nu ju! Förkylningen är i princip borta så nu kan jag njuta av vädret också :D 30 grader är det ute och 24 grader är det i poolen, så jäkla nice :D Låg och plaskade i poolen igår också, hoppas att vädret håller i sig :D Men det är dessvärre synd om Nikki. Vart hon än lägger sig så är det för varmt :( Stackarn ;D Sen är det ju mindre kul att matte tvångsduschar henne var tredje timme också ;D Muhaha, I'm evil!


Imorgon ska jag börja jogga igen. Får backa en vecka i schemat för jag tror inte att jag fixar att springa en halvtimme på en gång. Komma igång långsamt och bara känna efter hur det känns i kroppen. Längtar faktiskt tills imorgon då jag finally får snöra på mig löparskorna igen ;D Då vet man att man hittat en träningsform som faktiskt funkar ;D

Av Erika - 2 juli 2010 16:51

Bilder från när vi (ja han, jag satt i båten) åkte vattenskidor :D

   Det var svårt att ta sig upp till en början :D

   Skidorna åkte av en hel del, och det var inte superenkelt att ta på sig dom i vattnet :D

   Men till slut så kom han upp!

   Riktigt duktig var han, klarade av både svängar och att stå längre en 10 sek, vilket hade varit vad jag hade klarat :D

Kram på dig Stampe och om du inte redan är bättre när du läser detta så krya på dig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards