Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Do You Wan't Me Dead?

Av Erika - 25 augusti 2011 21:40

Arrgh vad dålig jag är på att blogga!!! Har gått nästan två veckor sen jag bloggade sist. Har hunnit flytta in i lägenheten i Dundee, gjort min resit och åkt hem igen, och har nu varit hemma i en vecka. Helt otroligt. 


Allt med lägenheten gick bra när vi kom där på måndagen. Vi fick en ursäkt för att dom gett oss fel datum över telefon men ingen när vi kom till kontoret. Det tyckte vi var lite dåligt av dom men vi orkade helt enkelt inte tjafsa. Var en helt amazing feeling när man väl öppnade dörren till lägenheten :D Kändes verkligen rätt och så jäkla skönt att få komma in utan mer tjafs. Sprang direkt en sväng på stan, var tvungen att köpa kuddar och sängkläder till mig, körde sedan ett lass med grejjer från Heathers gamla lägenhet till den nya och slappade sedan en stund medan vi väntade på att Heathers kusins man skulle komma med grejjerna vi hade varit tvugna att lämna där kvällen innan. När David väl vart där så gick vi ner på stan och till Ketchup för att äta middag. Tyckte att vi förtjänade det :D


På tisdagen tog vi oss lagom tidigt för att köpa lite saker till lägenheten som var panik. Blev en kaffekokare, en badrumshylla, och ett torkställ till köket. Slappade sedan hela eftermiddagen innan vi fick veta att Heathers mamma som skulle komma upp på onsdagen för att flytta det sista från Heathers gamla lägenhet inte kunde komma upp. Så vi fick bege oss till den lägenhet för att plocka ihop det sista och städa iordning. Heather var lite stressad men allt fixade sig utan problem, taxi-chaffisen var jättesnäll och hjälpsam så allt kom med. När vi burit upp allt till lägenheten, vilket var supersvettigt så beställde vi pizza och slappade. Gick runt kl 22 till Tescos som ligger två minuter bort för att köpa frukost, lite mums mums och en flaska vin. Kände mig supersexig eftersom jag gick från huset i mina supersexiga neonrosa pyjamasbyxor. Helt otroligt nog så tittade ingen konstigt på mig :S Trodde kanske att det var vanliga mjukisar :D Slappade sedan resten av kvällen innan vi knoppade in.


Dagen efter blev det en sväng till universitet så att jag kunde skriva ut mitt boardingpass och busbiljett, vi gick till Heathers gamla hyresvärd för att lämna nycklarna, till vår hyresvärd för att lämna in papper och sedan en sväng till banken för att se om vi kunde öppna ett gemensamt bankkonto. Gick sedan till Marks & Spencers för att köpa lunch innan vi återvände till lägenheten. Jag packade iordning väskan jag skulle ha med mig och gick sedan till bussen. Buss-stationen ligger typ 100 meter från lägenheten vilket jag kommer älska dom gångerna jag ska åka hem :D Var på flygplatsen astidigt vilket jag inte räknat med. Passade på att köpa whiskey till pappa, käka lunch och bli rejält uttråkad innan vi finally fick en gate att gå till. Pappa hämtade mig på flygplatsen och väl hemma i E-tuna bestämde pappa att vi var hungriga så vi åkte till MacDonalds. Gick därifrån med 10 cheeseburgare och 4 medelpommes. Personalen tyckte nog att vi var lite konstiga men pappa var så nöjd eftersom dom burgarna bara kostar 10 kr styck :D


Har sen jag kom hem inte gjort så mycket. Har hunnit träffa Elin för en fika på stan, promenerat en massa med Nikki och även kommit igånt med joggingen :D Springer nu 20 min per pass vilket är grymt bra med tanke på att det har varit dåligt med joggingen under sommaren. Får lida lite tack vare dåliga skor men ska köpa nya inom kort. Imorgon blir det en sväng till Riddarhyttan för lingonplockning med farmor och farfar :D Mysigt :D Resten av helgen blir bara lugn, blir en joggintur på lördagen innan jag blir själv på kvällen. Mamam och pappa ska på kräftskiva så då passar jag på att mysa med Nikki :D


Ha det <3

 
 
Ingen bild

Mamsen

25 augusti 2011 22:56

Usch jag får också dåöogt samvete... Yrk vad dålig gar är just nu på att blogga... Kramen älskling!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 11 november 2011 23:28


Fredag nu igen då :) Betyder en helg fylld med plugg för min del, eftersom jag vill kunna chilla nästa helg när jag har storebror här. Har tre portfolio items att skriva ihop och en consumer interview att förbereda mig för. Mycket jobb, men hellre gö...

Av Erika - 10 november 2011 20:55

Presentation done and dusted! Själva presentationsdelen av presentationen gick bra, men frågorna efteråt gick mindre bra. Var så otroligt confusing och kände att jag inte alls fattade vad det var dom ville att jag skulle svara :S Mindre kul, men nu ä...

Av Erika - 7 november 2011 15:17

Lol :) Sitter och försöker skriva iordning min dumma presentation. Går inte vidare bra, sitter totalt fast, och min hjärna vill inte samarbeta med mig. Har dessutom jätteont i huvudet (antagligen för att jag stressar över presentationen) och min hals...

Av Erika - 2 november 2011 22:59

Sitter ensam hemma i lägenheten. Heather har åkt hem tills sig efter det att hon blev tvungen att opereras i munnen efter att ha råkat ut för inkompetenta tandläkare. Min stackars roomie :( Hade nog också velat åka hem om det hänt mig. Är ganska nice...

Av Erika - 22 oktober 2011 21:12

And you can call me 'Rick! Nytt smeknamn eftersom jag inte tycker att Erik är ett bra smeknamn när det är killversionen av Erika. Så Rick blev det ;D   Inser att jag inte bloggat på evigheter. Har inte funnits sådär jättemycket att blogga om. Har...

Ovido - Quiz & Flashcards