Alla inlägg under september 2011

Av Erika - 28 september 2011 19:37

Är fortfarande sjuk :( Inte kul, men nu börjar det i alla fall bli bättre. Hostar dessvärre typ hela tiden. Och det är ingen rolig hosta, riktigt jävlig torrhosta som gör jätteont i halsen. Faila massa igår med sjukan, vaknade kl nio, drack en LemSip och gick sen och la mig igen. Missade därför mina lektioner men sen när jag vaknade kl 14 så mådde jag 100 ggr bättre så jag och Heather gick till stora Tesco (typ en 25 min promenad från där vi bor). Kändes lite konstigt att ha energi att göra det när jag inte varit till Uni. Så idag tog jag mig ur sängen och gick till Uni.


Haha, mitt i våran lecture så gick brandlarmet! Var bara att gå därifrån och med tanke på att dom är så sega att låta en gå tillbaks in i byggnaden så gick vi och käkade lunch. Hade sedan en session där vi gick igenom hur man använder PebblePad igen. Fick gå en timme tidigare än det var tänkt så all in all har det varit en bra dag idag. 


Är själv nu ikväll, men är så jäkla trött att jag somnade i soffan när vi kom hem efter Uni idag. Blir att göra lite plugg nu, och sen försöka gå och lägga mig någorlunda tidigt ikväll :) Inte mycket mer att säga idag, har inte hänt så mycket mer än det att jag varit sjuk och varit till Uni :)


Ha det <3

Av Erika - 23 september 2011 16:00

Har varit hemma från Uni idag, då jag har jätteont i halsen och öronen. Kände att det var bättre att vara hemma och vila fast än det är sista dagen i skolan för denna vecka, istället för att gå till Uni och smitta alla andra. Iofs är det flera i klassen som är sjuka men kändes onödigt i alla fall. Dessutom är det "bättre" att vara hemma en dag den här veckan eftersom det bara är första veckan. Heather är också förkyld så det är ju som sagt inte bara jag som är sjuk.


I helgen blir det bara lugn och ro. Ska göra allt jobb inför våra tutorials nästa vecka så att det är gjort men sen mest bara chilla och försöka bli bättre. Blir själv på Söndag då Heather åker iväg med student union för att jobba. Helt ok, passa på att ta lite me time :D


Var igår kväll ute med Heather och Gemma och åt en riktigt nice middag :D Kul att träffa Gemma igen, var alldeles för länge sen. Skönt att få slippa laga mat en dag också, fast om jag ska vara ärlig så är det ju Heather som lagar maten, men jag diskar ju ;D Var dessutom iväg och klippte mig. Blev riktigt nöjd, hon som klippte mig var superduktig och det blev så otroligt superbra. Är inte lika torrt längre och mycket mer lätthanterligt. Me love it :D


Nej, nu blir det att relaxa lite mer för att bli av med förkylningen. Ha det <3

Av Erika - 19 september 2011 17:14

Då har man klarat av första dagen på Uni. Hade European Constitutional and Administrative law, vilket verkar vara ett riktigt bra ämne :) Känns faktiskt riktigt bra att börja Uni igen, skönt att ha något att göra. 


Efter Uni blev det lunch på favvostället The Pancake House och sen shopping efter hårprodukter på Body Shop. Kanske får iordning på frizzet nu :D Gick sedan och handlade mat eftersom vi inte hade någon mat hemma alls :) Ikväll blir det soppa till mat som bästa Heather har lagat :D Sen blir det tidigt kväll i natt då vi börjar ganska tidigt imorgon. Eller tidigt och tidigt, vi börjar kl 10 ;D Haha, räcker ju att jag går upp kl 9 imorgon :D Men tidig kväll blir det i alla fall annars somnar man väl på lektionen ;D


   Jag i nya lägenheten :D Enjoy :D

Av Erika - 17 september 2011 19:06

Imorgon blir det att återvända till Dundee för att börja andra året på Uni :D Ska faktiskt bli kul att åkta tillbaks samtidigt som det såklart gör lite ont i hjärtat att lämna familjen hemma. Låter det dumt att säga att jag fortfarande känner mig skyldig när jag säger att Dundee är hemma? Känns så i alla fall, men har börjat acceptera att det faktiskt är ok att ha mer än ett hem. Älskar ju mamma och pappa precis lika mycket om inte mer när jag inte bor med dom <3


Ska packa nu ikväll, eftersom det viktigaste redan är i lägenheten så behövs det bara en rejäl packe kläder och att datan följer med, så det är inte riktigt lika jobbigt att packa i år som det var förra året. Shit vad jag var nervös då alltså. Den här gången känns det typ inte alls, vet ju iofs precis vart jag ska, hur allt går till m.m den här gången så det finns ju inget att vara nervös för :D


Får se om jag har internet imorgon, tydligen så har det blivit ett missförstånd med dom som ska installera så det är inte gjort än, men dom sa nu när Heather prata med dom att dom ska komma nu imorgon så vi hoppas på det och allt funkar med det också :D Annars imorgon blir det att packa upp, chilla med Heather och sen passa på att njuta av en sista kväll av ledighet innan allvaret börjat igen på måndag. Tack och lov så börjar vi kl 11 så man behöver ju i alla fall inte vara uppe kl 7 på måndagsmorgonen :D


Nähä får väl se till att packa nu då så att det blir gjort :D Ha det <3

Av Erika - 9 september 2011 12:25

Kan inte fatta att det typ bara är en vecka kvar innan jag åker tillbaks till Skottland. Åker ju tillbaks nästa Söndag, dagen innan terminen börjar. Tack och lov, så är det ett dagsflyg så kommer inte vara helt slut Måndag morgon :D Ska bli rätt så nice att komma tillbaks till Dundee och börja Uni igen :) Kommer bli ett ganska tungt år då jag måste läsa Public Law förutom alla andra moduler jag har men det blir nog bra i slutändan :D





Har i veckan varit in till stan och träffat Annika, Frida och Sandra. Blev lunch på Eskilstunas enda Sushi place, men jag som inte äter fisk åt istället kycklingspett med ris. Yum yum :) Blev sedan fika inne på Waynes innan jag var tvungen att skynda till bussen för att åka hem till hunden som var alldeles ensam hemma.


Blev då mött av den sorgliga nyheten att Stefan Liv och stora delar av ryska hockeylaget Lokomotiv hade dött i en flygkrasch i Ryssland. Otroligt tragiska nyheter, och hela Hockey Sverige sörjer Livs död. Vila i frid Stefan och de andra spelarna i Lokomotiv <3


Gick igår in till Torshälla med Nikki, där vi handlade lunch inne på Konsum innan jag hoppade på bussen ut till Mälby igen. Vi var tvunga att vänta på bussen i T-hälla och Nikki var superduktig och la sig ner medan vi väntade. Sen när bussen kom blev hon helt galen och började pipa och studsa omkring av glädje. Hon har åkt buss en hel del förut och hon vet att det alltid händer något kul när vi åker buss :) Min fina duktiga flicka <3 Hon fick till och med komplimanger av en trevlig farbror när vi satt och väntade på bussen. Det är bara det att alla tror att hon fortfarande är en unghund fast än hon är 5 år gammal, bara för att hon är så himla liten :D


Nu blir det lunch :D Ha det :D


Ovido - Quiz & Flashcards