Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Erika - 24 mars 2011 23:07

Fortfarande lite spänd i bröstkorgen men det går finfint att andas nu i alla fall :) Fy fasen vad läskigt det är när man inte kan få ner luft ordentligt och man inte har en aning om varför. Hade jag sprungit upp för backen hem så hade det ju varit solklart att "oh shit, tagit i alldeles för mycket!". Men nu hade jag ju inte gjort det så :S


Imorgon blir det tidigare dag än jag hade tänkt. Måste träffa Raees kl 9:30 utanför bibblan för att göra klar vår group assignment. Trodde att han skulle gjort klart den nu :S Nej, han har inte gjort allt själv, vi har fixat grunden tillsammans men han ska skriva ihop brevet som vi måste skicka in. Jag gjorde det med förra brevet så för rättvisans skulle så gör han det den här gången. Men han har inte gjort klart det så vi får helt enkelt träffas innan Phil's tutorial imorgon. 


Sen blir det ju Stirling med Heather :D Ska passa på att klippa mig hos en av Heather's kompisar och sen blir det en sväng till stallet. Även om det kanske inte blir något ridande så ska det i alla fall bli nice att vara i närheten av hästar igen :) Heather sa att dom skulle se till att sysselsätta mig igenom att låta mig rykta hästarna ;D Det kan jag nog göra utan problem ;D


På Söndag blir det fika med Emelie :D Nice nice, jättelänge sen som vi träffades sist. Kommer säkert ha mucho att prata om :D


Men nu ska jag nog hoppa i säng så jag orkar med morgondagen :D Istället för att gå upp vid nio blir det att gå upp vid åtta. Vad gör man inte för att hjälpa sina medmänniskor och få bra betyg ;D

Av Erika - 24 mars 2011 00:44

Ringde tidigt imorse för att boka tid till Hillbank Medical Centre, men dom hade inga tider idag så fick klara mig utan. Men tack och lov så hade jag inget ont alls idag när jag gick hem. Blev bara normalt andfådd med tanke på att det är en djävulsk uppförsbacke på vägen hem och jag inte den mest vältränade personen. Mamma sa igår att jag skulle köpa Aspirin eller något liknande och sen ta en halvtimme innan jag promenerade hemåt. Gjorde det plus att jag tog allergi tabletterna idag också. Funkade hur fint som helst men vet ju dessvärre inte vilket av dom två som funkade :S Är iofs fortfarande lite tung i bröstkorgen men ringer inte imorgon i alla fall. Men lovar att dom händer igen så ringer jag på en gång för att boka tid, för så rädd som jag varit dom två senaste dagarna har jag aldrig varit i hela mitt liv när det kommer till min hälsa. (Annika, hoppas att Pontus kryar på sig snart :D)


Har varit hur fint väder som helst idag :D Skippade jackan imorse så det blev tracksuit (min student tracksuit ;D) så man kände sig supersexig idag (not! ;D). Tog en kaffe med Heather innan vår första lecture, käkade sedan lunch innan vår super roliga tutorial (feel the sarcasm!). Traskade sedan hemåt, och gick med ett leende hela vägen eftersom lungorna inte sa ifrån :D Var tvungen att gå och handla så gjorde det också och har sen dess i princip bara pluggat. Känns som om jag är helt alone i lägenheten, verkar som om det inte är någon här det är så himla tyst :S Ingen aning om vart dom kan vara om dom inte är här :S Jaja, njuter nästan bara av tystnaden ;D


Har inte tränat dom två senaste dagarna tack vare lungorna och kommer inte kunna träna i helgen. Har ju i alla fall promerat fram och tillbaks till Uni i bra tempo ( ja idag i alla fall). Kanske är bra att vila så att kroppen får återhämta sig. Kan ju vara så att jag tagit i för hårt med träningen och överansträngt musklerna runt lungorna. Vem vet... Får komma igång på måndag igen så länge jag inte får återfall när det kommer till lungorna ;D


Nej nu ska jag sova så jag orkar med uni imorgon :D God Natt <3

Ovido - Quiz & Flashcards