Alla inlägg under januari 2010

Av Erika - 31 januari 2010 16:19

Blaha blaha blaha, jag vill att det ska bli sommar nu! Vi kan det här med vinter vid det här laget. Det är ju bara så kallt och snöigt ute! Be gone SATAN!!!


Helgen har varit såå tråkig! Absolut ingenting har hänt, jag har bara varit hemma, själv borde jag säga, medan alla andra i familjen varit ute och roat sig. Vad är det som är fel med mig? Har inte träffat kompisarna på flera veckor, inte haft lust att träffa någon och så fort det har varit någon här har jag i princip flytt till mitt rum. Anti-social månad helt enkelt.


Jag och Nikki leker framör datan :D Eller jag försöker att ta en bra bild på oss båda medan Nikki försöker att fly.

  

Av Erika - 30 januari 2010 15:02

Av Erika - 29 januari 2010 13:27

Jag har blivit accepterad till Aberystwyth University! I have a future! Även om inriktningen är Historia så känns det jävligt bra! Samtidigt är jag dum i huvet. Den här skolan var den sista jag sökte till, när jag hade blivit trött och tjurig på ansökan, och jag läste inte igenom beskrivningen ordentligt. Därför fattade jag aldrig att den här skolan inte ligger i Skottland utan i Wales. Inte för att det spelar så stor roll, men jag var lite förvånad/förrvirrad när jag läste adressen.


Det värsta är att eftersom den ligger i Wales så kostar det att gå där. Ungefär 30 000 per år. Mamma tyckte att det var helt ok om jag inte kom in på någon annan skola. Men jag är lite confused, vet inte om det kostar extra att bo på deras campus eller om det ingår i avgiften. Måste läsa igenom alla broschyrer ordentligt, och sen behöver jag inte tacka ja till platsen heller :D


Men bara att veta att jag kom in på en av dom skolorna jag sökt till känns grymt bra! Me is happy, men håll tummarna för att jag kommer in på någon av dom skolorna som ligger i Skottland.


Do you think I'm special?
Do you think I'm nice?
Am I bright enough to shine in your spaces?
Between the noise you hear
And the sound you like
Are we just sinking in an ocean of faces?

Av Erika - 28 januari 2010 12:28

Var otroligt trög imorse. Alla som har ögon såg ju att det snöa typ hela dagen igår, jag var ute i det vädret och gick igår men ändå glömde jag det idag. Vilket ledde till att jag som hade den underbara idéen att promenera över isen inte tänkte på att dom upptrampade spåren på isen nu snöat igen. Så jag har pulsat omkring i ungefär en halvmeter nysnö, med kanske en decimeter "gammal" snö under. Var ute i kanske 40 min och det kändes som om jag gått ett två timmars gympa pass på Friskis. Höll på att dö så j-vla trött var jag. Benen bara skrek av mjölksyra till slut och svetten rann. Nikki däremot hade jätte roligt och gjorde glädjeskutt runtomkring mig. Jag i min trötthet höll på att strypa henne. Förbaskade hund liksom som har hundra gånger mer energi och ork än vad jag har. Men men, det ska det bli ändring på.


Vet att jag sagt detta förut men så fort snön försvinner ska jag börja springa/jogga. Har hittat en sida på nätet (www.maraton.se) som hade jättebra tips för nybörjare. När jag läste igenom dom insåg jag att jag gjort helt fel när jag börjat springa förut så nu ska jag göra det på rätt sätt! Fram tills det att snön försvinner blir det däremot bara massa promenader med Nikki, vilket i den här snön är som ett träningspass i sig, så förhoppningsvis kommer kroppen klara att springa sen :D


Robin är iväg till Strängnäs just nu och tatuerar sig. Jag vill också. Har i princip bestämt mig för vad jag ska göra nu, det blir mina initialer i Tengwar skrift på handleden, och om det inte blir för mycket så ska det vara tre rosor som slingrar sig runt bokstäverna. Tre Rosor är nämligen ett gammalt släktnamn som jag tycker väldigt mycket om :D Men det blir om ett tag, har viss mål jag vill uppnå och tatueringen blir typ min belöning :D

Av Erika - 27 januari 2010 15:20

Som Annika så snällt påpeka så är det ju inte alls det torsdag idag utan onsdag. Det är såhär det blir när man inte har något att göra om dagarna. Tack och lov så fick jag i alla fall datumet rätt, och jag ska till optikern idag. Kan erkänna att jag tyckte att det var konstigt att idag skulle vara en torsdag då jag vet att Robin sagt att han ska tatuera sig på en torsdag och han ska iväg imorgon liksom. Men min trötta hjärna insisterade på att det var torsdag idag fast än andra saker visade på att det var onsdag. Bläh, vill ha ett jobb nu!


Btw, glömde skriva detta i förra inlägget, men ska kanske till Ullared i februari med farmor. Jag vet, Ullared är ju värsta Svensson-stället och farmor? Nördigt värre! Men jag tycker om min farmor och Ullared är inte så dåligt även om det blev extra B när dom gjorde en Tv-serie om det, så det ska bli jättekul! Sen är det ju extra kul att komma hemifrån och göra något nytt liksom :D Så hoppas verkligen att vi kommer iväg :D

Av Erika - 27 januari 2010 10:33

  • We had to keep him happy.
  • Why did you have to make him happy?
  • When he got unhappy, we wanted to kill him. There was actually a plan! We were going to throw his Kindle outside and when he went to get it, close the door and let him freeze to death.
  • That seems like a bit of an overreaction!
  • No. An overreaction would be to tie his limbs to four different sled dog teams and yell "mush!"

Bästa citatet ever från The Big Bang Theory ;D


Vaknade jättetidigt imorse och kunde inte somna om. Så jag har varit uppe sen kl åtta, vilket för arbetslösa mig är jättetidigt då jag vanligtvis vaknar kl tolv. Det värsta är att jag inte har något att göra. Det enda jag gör om dagarna är att gå ut och gå med Nikki. Vilket i längden blir astråkigt.


Ska senare idag åka in till Torshälla och min optiker. Dags för att kolla linserna. Förhoppningsvis så är dom perfekta, jag har inga problem med dem och tycker att jag ser perfekt i dem. Sen blir det att beställa från Lensway ;D Yes I'm evil to the local optician ;D

Av Erika - 24 januari 2010 20:13

Söndagar är bara för tråkiga. Denna söndag har dessutom varit helvetisk. Vaknade imorse med världens huvudvärk, fick grymt ont i foten när jag var ute och gick med Nikki, och nu har jag skitont i magen. Det sticker i sidan och jag mår jätteilla, hoppas verkligen att det inte är blindtarmen. Det skulle vara pricken över i:t.


Blah, nu ska jag gå och sova. Btw, läs The Host av Stephenie Meyer!

Av Erika - 19 januari 2010 16:36

I'm baaaack!!! Vet att jag inte uppdaterat på ett tag men jag har helt enkelt inte haft lust och det har inte hänt så mycket heller. Ja det enda intressanta som hänt sen sist jag skrev var när Annika och Anders var här i söndags. Vi hade spelkväll och jag ägde NE! Fy fan vad grym jag var; jag kunde i princip svaren på alla frågor. Och det brukar jag i princip aldrig kunna.


Btw har aldrig varit ett fan av John Mayer men hans nya skiva Battle Studies är bara så underbart bra! Speciellt Who Said och Half of my heart. Jag rekommenderar verkligen det albumet och dom låtarna.


På torsdag ska jag in till vampyrerna på sjukhuset. Jag ska nämligen ge blod. Haha om ni aldrig hört talas om min teori om dom som jobbar på sjukhuset,ja eller blodgivningscentralen, är vampyrer så får ni fråga; tänker inte slösa med er tid genom att tvinga er att läsa den här.


I was born in the arms of imaginary friends
free to roam, made a home out of everywhere I've been
then you come crashing in, like the realest thing
trying my best to understand all that your love can bring

 

Half of my heart's got a real good imagination
Half of my heart's got you
Half of my heart's got a right mind to tell you
that half of my heart won't do

Ovido - Quiz & Flashcards