Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Erika - 12 augusti 2011 23:59

Sitter nu i rummet som skolan försett mig med fram tills på Söndag. Kom hit igår men orkade inte skriva då, eftersom jag hade världens migrän (hade så ont i huvudet att jag till och med spydde, vilket var länge sen jag gjorde), så det blir en uppdatering idag istället.


Ärligt talat så kom jag ju till Dundee sent onsdags natt, efter att flygit till Edinburgh. Var en del stressmoment under resan som löste sig hur fint som helst. Först var det faktum att jag inte trodde jag skulle hinna med tåget till Dundee som jag ville hinna med, men hann precis hoppa på det innan det åkte. Visade sig då att konduktörens biljettmaskin var trasig så jag kunde inte köpa en biljett. Spendera därför mestadels resan med att oroa mig hur jag skulle ta mig ut från tågstationen i Dundee som har biljettspärrar. Visade sig dock att dom stod vidöppna eftersom att det var så pass sent på natten (ungefär 23:44) så tåget vart ju helt gratis för mig :D Tog sedan taxi till hotellet som jag först trodde var stängt eftersom dörrarna var låsta och ingen kom när jag först ringde på dörrklockan. Visade sig att han som jobbade inte hade stått precis innanför dörren utan hade varit tvungen att ta sig till dörren först för att kunna öppna den ;D


Fick nycklarna till rummet, ringde mamma och försökte att panikbetala hyran för rummet jag fått från skolan men mamma kom inte åt hemsidan. Var lite orolig där igår när jag gick för att hämta nycklarna eftersom dom bett mig att betala innan jag åkte (jag hade såklart glömt det helt). Kom till Accomodation Office där hon först inte fattade vad jag prata om när jag sa att jag skulle hämta en nyckel. (litet panikmoment till där) Men sen klickade det och jag fick mina nycklar.


Rummet är helt ok, har eget badrum vilket är nice :D Bor annat folk här men eftersom jag inte lämnat rummet när jag varit i lägenheten så har jag inte träffat dom. Kommer nog inte göra det heller eftersom det verkar som om dom inte är hemma hela tiden, och enda chansen att träffa dom är om vi skulle vara i köket samtidigt vilket är ganska osannolikt eftersom jag inte köpt någon mat som ska in i köket då jag inte har tallrikar eller bestick. Har istället köpt färdigmat från Tesco (mackor och sallader) där det ingår bestick. Helt ok, eftersom det bara är imorgon kvar innan jag och Heather flyttar in i vår lägenhet. 


Imorgon blir det mest nog bara slappning i lägenhet. Ska ut en sväng på stan för att inhandla nagellack åt mamma, mat åt mig, och kanske passa på att ta en kaffe på Costa :D Tror inte jag pallar att vara inlåst på rummet en hel dag, och eftersom jag i princip bor mitt i stan så kan jag ju passa på att strosa runt om det nu inte häller ner regn imorgon :D


Nu ska jag titta på lite film innan det blir läggdags :D Kram på er <3

Ovido - Quiz & Flashcards