Alla inlägg den 3 september 2010

Av Erika - 3 september 2010 16:34

Det är mindre än två dagar tills det att jag åker. Vi den här tiden om två dagar är jag i Skottland. Helt otroligt nog så är jag inte nervös... än. Det känns bara overkligt, som om det fortfarande är flera månader kvar tills det att jag ska åka. Men allt är fixat. Flyg och hotell till Söndag bokat, boende första veckan fixat, lån, kläder, väskor och alla småsaker är fixade och det enda jag har kvar är att packa och sätta mig på planet till Skottland. Låter det dumt om jag säger att jag blir lite blöt i ögonen när jag skriver detta. Jag lämnar allt som är  säkert och tryggt bakom mig för att börja ett nytt liv i en främmande stad bland främmande människor.


Det ska bli fruktansvärt kul men det är svårt att släppa oron över om det kommer att bli så bra som jag har tänkt. Tänk om jag inte klarar plugget, hatar staden, inte får några kompisar eller inte kommer överens med dom jag ska bo med. Tänk om jag inte klarar av att vara borta från mamma och pappa, tänk om alla mina vänner glömmer bort mig. Vet att det inte kommer att hända men det är en liten röst i mitt huvud som försöker få mig att tänka negativt men den delen av mig som ser framemot det här är mycket starkare och får mig att se det här postitivt. Vet att mina kompisar inte kommer glömma, visst jag kommer att sakna mamma och pappa (Robin med) men kan prata med dem över telefon när jag vill, samma sak med alla andra jag vill prata med.


Så jag ska se det här som ett äventyr och jag vet att jag låter som en trasig cd men så länge jag överlever den första månaden så kommer resten gå som på räls. Det blir bra det här och jag vet att jag har många som stöttar mig och som bryr sig om mig. Älskar er alla.


I stare at my reflection in the mirror.

Why am I doing this to myself.

Losing my mind on a tiny error.

I nearly left the real me on the shelf.

To lose it all in the blur of the start.

Seeing is deceiving, dreaming is believing.

It's okay not to be okay.

Sometimes it's hard to follow your heart.

Tears don't mean you're losing, everybody's bruising.

Just be true to who you are.

Ovido - Quiz & Flashcards