Alla inlägg den 30 december 2009

Av Erika - 30 december 2009 11:42

Onsdag idag alltså, vilket betyder att brorsan kommer hem. Det är enda dagen nu som vi inte behöver bråka om vem som ska få ha datan. Why? Well, kanske för att jag var iväg med mamma idag och köpte en alldeles egen data!! Finally liksom! 3999 kostade den på Expert och eftersom jag är för lat för att gå ner för trappen så att jag kan läsa på kartongen vad den innehåller så skriver jag det senare. Det är i alla fall en 15.6 tum skärm, 4GB ram minne och 250GB hårddisksminne, den har även kortläsare och web-cam. Passar perfekt för mig, även om grafik-kortet inte är det bästa = inte bra att redigera foton på den eller spela spel på den. Men jag brukar aldrig redigera mina foton och jag spelar typ aldrig spel heller så det spelar ingen roll. Me is very happy!!


Följde med mamma in tidigt imorse eftersom hon skulle ge blod och passade på medan hon blödde att promenera på Djurgården med Nikki. Jag höll allvarligt på att dö av köld. Jag tror inte att mina ben någonsin kommer att tina. Ändå hadde jag bra med kläder på mig, men i -20 grader så spelar det inte så stor roll. Nikki var dock mucho lycklig och skuttade runt som en galning, vilket höll på att göra mig tokig. Jaja, två timmar var vi ute i kylan och jag kan ärligt säga att jag inte kommer att sätta min fot utanför dörren förrän imorgon... eller när det är plusgrader ute igen.


Fick mina filmer igår! Hade beställt Sagan om Ringen triologin från Ginza i Söndags kväll och dom kom redan igår! Snacka om snabb leverans! Alla filmerna är i Special Extended version vilket betyder att i princip alla filmerna är över tre timmar långa! Men bra som satan är dem och jag kan ärligt säga att special extended är mycket bättre än bio-versionerna. Man får mycket mer förklarat och det är nog bra för dem som inte läst böckerna innan dom sett filmerna (inte för att jag tillhör den skaran men i alla fall ;D)


Dagens låttips : I'll make a man out of you från Disney's Mulan. Hihi, jag gillar den.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards