Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Erika - 7 maj 2010 15:49

Jag tror, jag tror att jag kommit in i Skottland. Why? Fick mail från Napier idag om att jag kommit in. Varför säger jag då tror? Jo för det stod på UCAS hemsida att jag fått ett Unconditional offer. Läste igenom idag ordentligt vad det betyder och det betyder visst att jag kommit in på de betyg jag redan har. Det är bara jag som är allmänt trög och trodde att det betydde att dom inte bestämt sig än. Jo det har dem, och jag behöver inte göra något extra för att komma in. Hade Unconditional offers från Abertay (Jurdik) och Aberswyth med. Så jag tackade nej till Aberswyth och Edingburgh Napier (journalistik) och tackade jag till Abertay. Får se vad som händer nu, men om jag tror rätt så kommer jag att befinna mig i Skottland i höst!!!   OMG, jag är helt skakis... Vet inte om jag ska vänta med att fira tills jag är helt säker eller om jag ska hoppa runt och skrika av glädje nu på en gång... När och om jag får bekräftelse från Abertay så kommer jag definitivt att skrika av glädje. Väntar tills dess så att jag inte går runt till alla och säger att jag kommit in och så visar det sig att jag inte gjort det för att jag missuppfattat det.


Men vet ni mer vad det här betyder?! Jo att jag kommit in på en linje som farmor var tvärsäker på att jag aldrig skulle komma in på! Eftersom jag inte har gått media så var det ju omöjligt för mig att söka journalistik. But guess what?! Jag kom in (även om jag nu tackade nej till den för juridikens skull). Och att jag kom in fast än jag anser att jag gjorde bort mig totalt under intervjun. Tydligen så gjorde jag inte det och mina betyg var väl bra nog :D


Så bara det inte blivit några misstag och jag uppfattat allt helt rätt så kommer jag alltså läsa jurdik på Abertay Dundee, Skottland från och med den 11 september nu i år. (datumet känns väl lite sådär men i alla fall).


Varför är jag så skeptisk då? Jo för jag fick ju bekräftelse från Edingburgh men har inte fått  det från Abertay och det är däför jag tvivlar lite granna. Fick ju bekräftelse från Edingbugh men tackade som sagt nej till det. Så så länge inte UCAS gett mig fel info, jag uppfattat all info rätt osv så är det lugnt och jag säger bye bye till Sverige i höst. Arrgh, f-n vad häftigt!

Ovido - Quiz & Flashcards