Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Erika - 13 maj 2010 20:49

Har införskaffat Jillian Michaels 30 day shred efter att jag läst resencioner om den på nätet. Den ska tydligen vara jätte-effektiv så jag slog till. Fick den igår och körde igång direkt. Ett pass är ca 25 min, men det är tuff cirkelträning. 2 min styrka, 2 min cardio och 1 min abs, vilket man upprepar 3 gånger. Förutom det så är den dessutom upplagd i 3 nivåer. Man ska köra varje nivå i 10 dagar och of course så börjar man med nivå 1.  Trodde inte att det skulle vara så jobbigt som det var när jag tittade igenom det, men jag var helt slut efteråt. Armarna bara skakade och svetten rann. Efter att jag gjorde den idag, och idag tog jag i lite mer så har jag världens träningsvärk i armarna och framsida lår. Förstår varför det är så effektivt nu när jag gjort det.


Har definitivt inte fått sån här träningsvärk från de andra träningsdvd:erna jag har. I och för sig så är dem mer fokuserade på cardio än styrketräning. Så man får väl mixa och matcha så blir det nog jättebra. Har lagt upp ett för mig stenhårt träningsschema som nu ska följas till punkt och pricka. Nej tänker inte bli någon galning med ätstörning och sånt men har pratat så länge om att förä'ndra min kropp och få bättre kondis att det bara är att kick-starta det med ett big bang så att jag verkligen kommer igång.


Har ju förresten varit jätteduktig med joggingen och nu börjar det kännas att det blir lättare. Orkar hålla snäppet högre tempo än vad jag gjorde i början och blir inte riktigt lika trött. Hmpf, ska jag orka springa 30 min på Stampes student så är det nog bra att man känner att konditionen blir bättre. Kanske kan utmana Anders på 5 kilometer i sommar eftersom jag inte kommer att vara i Sverige under Vilsta utmaningen i höst...

Av Erika - 13 maj 2010 13:17

Snacka om att jag varit dålig på att uppdatera bloggen! Har inte skrivit något sen i lördags. Inte för att det har hänt så mycket men i alla fall. Har mest varit ute med hunden och även klämt in ett eller två träningspass. Har knappt haft någon energi alls, varit tvungen att tvinga mig själv utanför dörren. Bläh!


Imorgon bär det in mot stan och vampyrena på sjukhuset, så efter det kommer jag väl ha ännu mindre energi. Jag kanske är undermedvetet deprimerad för att vädret är så dåligt... hm, sólen kan ju få komma fram så att man kan jämföra ;D

Ovido - Quiz & Flashcards