Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Erika - 17 maj 2010 17:23

Haha undrar om vädergudarna läste min blogg igår ;D Har ju varit strålande sol hela dagen och jag har varit ute och njutit hela dagen. Riktigt nice att kunna slappa i solen med en bra bok. Nikki har badat x2 idag och det var riktigt svårt att få upp henne ur vattnet det kan jag lova ;D Vill också bada men tror att det kanske fortfarande är lite för kallt för min del.


Har inte blivit någon träning idag då jag har mått dåligt hela dagen. Har haft ont i kroppen och allergiska besvär. Allergi medicinen funkade inte så jag tänkte att what the hell vad gör det om jag slappar en dag?! Så då blev det helt enkelt slapp idag ;D


Åh blir så sur på farmor och farfar. Bestämmde mig idag för att berätta att jag kommit in i Skottland även om jag vet att de redan hört det från kusinerna. Men eftersom jag idag fick bekräfelse från Universitetet så tänkte jag att ok dags att jag säger det. Den enda reaktionen jag fick var negativ. Istället för att säga "grattis, vad kul" så fick jag höra "jaha vad ska du dit och göra?" och "juridik, vad ska du bli av att läsa det?". Åh vad glad man blir när man får den reaktionen. Kusinerna var dom så stolta över (det var jag också så inget ont om kussarna) men när det kommer till mig så bryr dom sig inte. Det är ungefär som att det enda som det passar sig för mig att göra är att gifta mig och föda barn! Det gör mig så förbannad att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Men sa inget till dom då untan svor hela vägen hem och uttryckte min ilska när pappsen kom hem. Tack och lov så håller han med mig till 100% och tycker att det är fult av dem att bete sig så mot mig. Ochja det är bara mot mig dom beter sig så här. Bläh på dem!! Sorry var bara tvungen att skriva ner detta.


Hihi på tal om Skottland så fick jag ett mail idag där dom berättade att eftersom jag var en utländsk student så finns det möjlighet att gå en språkkurs innan kursstarten i höst. Antar att det är ett mail dom skickar ut till alla utländska studenter från länder där engelska inte är modersmål eftersom mailet började med "Dear Student" istället för "Dear Erika". Tyckte det var lite kul men kan inte bestämma mig för om jag ska känna mig lite offended. Jaja, så länge det inte är obligatoriskt så kommer jag inte åka så det så. Pratar ju bra engelska och förstår ju utan problem. Har ju gått IB så engelska är något jag borde kunna ;D

Ovido - Quiz & Flashcards