Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Dagens träning

Av Erika - 13 maj 2010 20:49

Har införskaffat Jillian Michaels 30 day shred efter att jag läst resencioner om den på nätet. Den ska tydligen vara jätte-effektiv så jag slog till. Fick den igår och körde igång direkt. Ett pass är ca 25 min, men det är tuff cirkelträning. 2 min styrka, 2 min cardio och 1 min abs, vilket man upprepar 3 gånger. Förutom det så är den dessutom upplagd i 3 nivåer. Man ska köra varje nivå i 10 dagar och of course så börjar man med nivå 1.  Trodde inte att det skulle vara så jobbigt som det var när jag tittade igenom det, men jag var helt slut efteråt. Armarna bara skakade och svetten rann. Efter att jag gjorde den idag, och idag tog jag i lite mer så har jag världens träningsvärk i armarna och framsida lår. Förstår varför det är så effektivt nu när jag gjort det.


Har definitivt inte fått sån här träningsvärk från de andra träningsdvd:erna jag har. I och för sig så är dem mer fokuserade på cardio än styrketräning. Så man får väl mixa och matcha så blir det nog jättebra. Har lagt upp ett för mig stenhårt träningsschema som nu ska följas till punkt och pricka. Nej tänker inte bli någon galning med ätstörning och sånt men har pratat så länge om att förä'ndra min kropp och få bättre kondis att det bara är att kick-starta det med ett big bang så att jag verkligen kommer igång.


Har ju förresten varit jätteduktig med joggingen och nu börjar det kännas att det blir lättare. Orkar hålla snäppet högre tempo än vad jag gjorde i början och blir inte riktigt lika trött. Hmpf, ska jag orka springa 30 min på Stampes student så är det nog bra att man känner att konditionen blir bättre. Kanske kan utmana Anders på 5 kilometer i sommar eftersom jag inte kommer att vara i Sverige under Vilsta utmaningen i höst...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 11 november 2011 23:28


Fredag nu igen då :) Betyder en helg fylld med plugg för min del, eftersom jag vill kunna chilla nästa helg när jag har storebror här. Har tre portfolio items att skriva ihop och en consumer interview att förbereda mig för. Mycket jobb, men hellre gö...

Av Erika - 10 november 2011 20:55

Presentation done and dusted! Själva presentationsdelen av presentationen gick bra, men frågorna efteråt gick mindre bra. Var så otroligt confusing och kände att jag inte alls fattade vad det var dom ville att jag skulle svara :S Mindre kul, men nu ä...

Av Erika - 7 november 2011 15:17

Lol :) Sitter och försöker skriva iordning min dumma presentation. Går inte vidare bra, sitter totalt fast, och min hjärna vill inte samarbeta med mig. Har dessutom jätteont i huvudet (antagligen för att jag stressar över presentationen) och min hals...

Av Erika - 2 november 2011 22:59

Sitter ensam hemma i lägenheten. Heather har åkt hem tills sig efter det att hon blev tvungen att opereras i munnen efter att ha råkat ut för inkompetenta tandläkare. Min stackars roomie :( Hade nog också velat åka hem om det hänt mig. Är ganska nice...

Av Erika - 22 oktober 2011 21:12

And you can call me 'Rick! Nytt smeknamn eftersom jag inte tycker att Erik är ett bra smeknamn när det är killversionen av Erika. Så Rick blev det ;D   Inser att jag inte bloggat på evigheter. Har inte funnits sådär jättemycket att blogga om. Har...

Ovido - Quiz & Flashcards