Alla inlägg den 23 november 2010

Av Erika - 23 november 2010 18:12

Har lyckats göra illa knäet och axeln. Vet inte hur jag gjort med knäet men axeln gjorde jag illa när jag sträckte på mig under min sista lektion igår. Så kall var jag i kroppen att jag gjorde mig illa när jag sträckte på mig. Smällde till i muskelfästet, och det bara strålade av smärta från axeln och ner i ryggen. Inte glad inte. Gjorde samma sak förra vintern, blir så när man är stelfrusen i kroppen. Hur jag än gör så blir jag inte varm! Arrghh!!

Av Erika - 23 november 2010 13:11

Inte bokstavligt talat men figurativt. Måste börja med min poster men det går bara inte. Min hjärna stänger ner så fort jag försöker! Den ska lämnas in nästa fredag så det är ju bra om jag kan börja med den idag och kanske skriva iordning en first draft under morgondagen (är ledig idag och imorgon). I helgen har jag nog inte tid att plugga, eller rättare sagt, jag kommer inte plugga i helgen. Kanske söndag kväll... never mind, måste i alla fall börja med den nu! Den stressen gör det ännu svårare för mig att börja med den. Har dessutom en PDP-file att skriva iordning, en presentation att förbereda och ett class test att träna till. Har för mig att jag har någonting mer att göra men har förträngt det nu. Aarrgghhh!!!


Imorgon kväll blir det förhoppningsvis Harry Potter! Längtar!! Inte riktigt samma sak när jag inte ser den med Sara och Elin, det är ju tradition! Ska istället se den med Emelie, Vera och alla från min galna flat. Kul ska det bli även om filmen fått halvtaskigt betyg. Skit samma, det är ju Harry Potter liksom! ;D


Kan inte fatta att jag fyller 20 på fredag. 20! Helt otroligt, känner mig inte så gammal. Är näst äldst i lägenheten, alla andra är 18 så det känns fortfarande som om man är det själv. Men icke sa nicke, 20 är man på väg att bli. Nästa år 21, sen 22, sen 23 och året jag är klar här i Skottland så fyller man 24. Har räknat ut att om jag bestämmer mig för att fortsätta utbilda mig efter dessa 4 år så kommer jag vara 28-29 när jag är helt färdigutibildad... helt otroligt! Deprimerande...


Vill att det ska börja snöa här nu! Regnar bara, eller idag är det fint, men annars regnar och blåser det hela tiden! Vill att det ska vara helt vitt när man tittar ut genom fönstret. Är ju slutet av november och jag är van vid att det ska ha snöat vid det laget. Kanske inte ligger kvar, men det har alltid snöat innan min födelsedag. Här är det fortfarande grönt, träden har i alla fall tappat alla löv så snön kommer väl snart. Kommer säkert ha snö när jag kommer tillbaks efter jullovet. Lovar att jag inte kommer klaga på snön i år och nästa år. Trodde aldrig att jag skulle sakna det svenska vädret så mycket som jag gör. Amazing!

   Förra vintern hemma i Mälby :D Miss it <3


Nej nu ska jag försöka plugga. Please kill me... ;D 

Ovido - Quiz & Flashcards