Alla inlägg den 11 april 2010

Av Erika - 11 april 2010 16:32

 Då var högskoleprovet gjort. Har inte rättat det än men har ett papper med alla mina svar så att jag kan göra det här hemma. Tror inte att det gick så bra, det var liksom svårare än vad jag trodde att det skulle vara. Engelskan och svenskan gick nog bra men matten och statistiken tror jag att jag gjorde bort mig totalt på. Storkusin Rasmus fick tydligen ett jätte bra resultat: 1.7 tror jag att Stampe sa. Skitbra och jättekul för Rasse.


Igår kväll hade vi dessutom besök av kusinerna allt gick inte enligt planerna. Tanken var att vi skulle käka, bada balja och spela NE. Käka och bada gick bra (jag badade dock inte) men NE gick åt skogen. Efter maten däckade mamma av huvudvärk, jag somnade en stund (medan Anders och Pontus fortfarande badade) och Stampe + Pappa tittade på El Clásico. Stackars Annika fick roa sig på egen hand. Tror att vi alla var rätt så trötta igår kväll, mamma hade som sagt ont i huvudet, jag och Stampe hade kämpat med provet och sen var det inte riktigt fart på de andra. Ja eller Anders är det alltid fart på ;D


Idag har jag bara njutit av det underbara vädret. Vaknade visserligen kl 11 men gick sen direkt ut med Nikki. Har sen dess varit ute och lekt med henne. Jätte härligt att man kan vara ute nu utan att behöva ta på sig en massa kläder.


Sen har ju mamma blivit utskälld av farmor och farfar idag igen för något som inte ens var hennes fel. Blir så trött på dom när de gör så! Jag (notera att det var jag) var ute och gick med Nikki och på vägen hem  gick jag som vanligt förbi f&f’s stuga . Hade inte en aning om att de var ute så jag gjorde inte ens en ansats att titta efter om dem var det. Nikki drog lite och stannade till då och då när vi gick förbi men jag drog bara med henne då jag trodde att hon såg en katt. Hon hade typ sprungit på alla djur hon sett dittills så vid det här laget var jag ganska sur på henne och orkade inte med att hon skulle skälla på ännu en katt. Men när jag kom hem visade det sig att det inte alls det var en katt, det hade varit farmor som ropat. Då hon trodde att jag ignorerat henne så tvingade hon farfar att ringa hem hit och skälla på mamma. När mamma då försökte förklara att jag antagligen lyssnade på musik så hade jag inte hört dem. Det lyssnade dem inte på, sen ställde dem en massa fjantiga ultimatum och slutligen la farfar bara på i örat på mamma. Sen då när jag kom hem var det bara för mig att ringa och när jag då säger att jag inte hade hört ja då var det helt ok och nu är vi bundis igen. Åh vad trött jag blir på dem! Nu mår mamma såklart jättedåligt eftersom dem alltid skäller på henne. Tycker att dem (speciellt farmor) kanske ska skaffa en hälsosam hobby istället för att lägga sig i våra liv precis hela j-vla tiden.


Nu blir jag helt plötsligt inte bara jämförd mot kusinerna nej nu är det dessutom helt random people här ute på landet. "Ja nu har hon och hon fått ett jobb, dem som är lika gamla som du, blah blah blah". Kul för dem men vad har det med mig att göra?! Andas Erika andas... grrrh!!!!!


Dagens låttips : Ellie Goulding - Writer

Ovido - Quiz & Flashcards