Alla inlägg den 22 april 2010

Av Erika - 22 april 2010 11:35

Blev helt deppig imorse när jag tittade ut genom fönstret och såg att det låg ett lager snö på backen. Men var ju tvungen att gå med Nikki i alla fall fast än jag bara hade lust att krypa ner i sängen igen. Den enda som uppskattar snön är just Nikki som tycker det är jättekul när man kan kasta snöbollar åt henne.


På tal om Nikki så ignorerar hon typ Robin just nu. Visst hon blir jätteglad när han kommer hem och så, men annars är hon mer min hund just nu än hans. Hon sover hos mig, hon kommer helst och lägger sig hos mig och följer hellre efter mig än Robin. Bara imorse kom hon in och väckte mig (j-vla hund kl var typ 6!) genom att puffa mig i nacken bara så att jag skulle flytta på mig så att vi kunde "mysa". Vilket betyder att hon puttar undan mig från min kudde så att hon kan lägga sitt huvud där istället ;D


Skrev i förra inlägget (tror jag) att jag i tisdags hade så mycket energi att jag orkat köra 2 träningspass. Insåg idag efter att jag kört det ena, att hade jag gjort det precis som jag gjorde det idag så hade jag inte orkat köra två pass i tisdags. Det här aerobicspasset är upplagt i 6 olika segment som ser ut såhär:

  1. Uppvärmning
  2. Cardio
  3. Styrka
  4. Cardio
  5. Styrka
  6. Cardio
  7. Cool Down

Styrke delarna använder sig av hantlar, men eftersom det var första gången jag gjorde det i tisdags så använde jag inte hantlar. Det gjorde jag idag +att jag kunde rörelserna mycket bättre den här gången. Jag var helt slutkörd när jag var klar! Har en känsla av att det kommer att kännas imorgon.


På tal om Nikki så kom hon nu och gosa ner sig precis brevid mig (jag sitter i sängen och skriver). Eller brevid och brevid, hon ligger delvis på mina ben och delvis nergosad i täcket. Min lilla myshund ;D


Nej nu ska jag fixa lunch och sedan slappa till Livräddarna på Bondi Beach :D

Ovido - Quiz & Flashcards