Alla inlägg den 27 april 2010

Av Erika - 27 april 2010 21:17

Muhaha, inser att jag låter som värsta fitness-experten i förra inlägget :D Och det är jag knappast, nope långt därifrån ;D Sorry about that ;D


På tal om träning så har jag inte tränat alls idag. Har ju varit jätteduktig och tränat "seriös" träning sen i tisdags förra veckan och igår när jag och mammsen var ute och joggade så kände jag i kroppen att den krävde en dags vila. Så har bara promenerat med Nikki x2 idag och hoppat på studsmattan. Ska köra "seriös" träning imorgon istället ;D


Annars då? Well... inte mycket... har städat... sovit... käkat... tränat... och nu även lyckats tråka ut er! :D Muhahaha!!!! Tror kanske att jag ska gå och sova nu... Bye bye!

Av Erika - 27 april 2010 20:56

Som svar på din fråga :D Jag och mammsen har de senaste 5 veckorna långsamt börjat komma igång med löpträningen. Man trappar långsamt upp, och lägger till en minut vid varje träningspass.  Du hittar schemat här: http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km


Man börjar hela passet med uppvärmning. 5 minuter gång i ett lagom tempo. Inte så snabbt att du blir svettigt ellet helt anfådd, men i alla fall så pass fort att du får upp värmen i kroppen. Efter några veckor kan du öka tempot även när du går, så du behöver liksom inte powerwalka första veckan ;D Sen joggar man i ett långsamt tempo i en minut.


Efter det följer man träningsprogrammet för den veckan man är inne på. Som igår när jag sprang så var det (5+1 uppvärmning som det är inför alla pass) och sen var det 5 min löp, 3 min gång, 4 min löp och sen avslutningsvis 3 min gång. För oss blir den där sista gång-intervallen alltid mycket längre eftersom vi då går hemåt. Så den brukar för oss alltid ligga på mellan 5-10 min.


Lycka till! :D kramis Erika <3 (om du har andra frågor och tycker det är ok att jag svarar här på bloggen så är det bara att fråga ;D)

Ovido - Quiz & Flashcards