Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Erika - 7 augusti 2010 13:06

Har sprungit 55 minuter i ett sträck idag. Det blir 7 kilometer. Jag är bara så stolt över mig själv, speciellt som det gick så himla bra också! Orkade hålla ett jämt och fint tempo hela tiden, även om det kanske var lite långsamt (hade i alla fall en medelpuls på 157bpm så det är ju bra i alla fall). Blir definitivt mer motiverad att fortsätta kämpa med joggingen när det går så här bra. Ska försöka öka tempot på dom kortare sträckorna så jag kan klämma in en mil på en timme. Får hitta ett milspår i Dundee som jag kan träna på ;D Kommer ju att hålla i joggingen under skoltiden, eftersom jag antagligen inte kommer ha råd/tid att gå på gym. Dessutom är det absolut enklaste att bara snöra på sig joggingskorna och dra ut på en vända, behöver ju inte anpassa mig efter en speciell tid, kan ju gå ut mitt i natten och springa om jag känner för det ;D


Ska även bli ett till träningspass ikväll. Ett benpass från P90X (Legs and Back) som verkar vara extremt jobbigt! Men behöver träna benmusklerna för att undvika skador och löparknän m.m Kanske går bättre att jogga om man har starka ben... verkar ganska logiskt va ;D


Btw så är det fruktansvärt irriterande att vi bara har en internetdongel. Speciellt som pappa är ledig och inte kan kolla på internet på jobbigt vilket brukar räcka för honom, och sen har vi ju Robin som också ska sno det hela tiden. Det värsta är att det enda dom gör är att titta på båtannonser på Blocket! Så larvigt!! Speciellt irriterande är det när jag flera gånger säger att jag håller på och fixar med internet (t.ex bloggen, lite med hotmail=skolan, och lite andra viktiga grejer. Fine, jag gör onödiga saker också men ändå) och så tjatar dom i alla fall var 3:e sekund på att dom vill ha dongeln. Spelar ingen roll att man säger att "ni får den när jag är klar", nej dom fortsätter bara att tjata. Så nu är det väl bäst att dom får det, så ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards