Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Erika - 23 augusti 2010 19:20

Av Erika - 23 augusti 2010 17:33

Kollade mailen idag eftersom jag insåg att jag inte kollat den på över en vecka. Såg då att jag hade fått mail från skolan den 18:e. Där stod det att jag inte betalat min deposit på lägenheten och att jag därför förlorat den. Jag fick världens chock eftersom jag har betalat och pengarna har försvunnit från mitt bank konto. Mailade direkt till Accomodation i panik och frågade vad jag skulle göra och gick sen direkt ut på google och kollade lägenheter i Dundee. 20 minuter senare får jag ett mail från Accomodation som säger att det finns 3 avbrutna betalningar och att jag skulle maila finansavdelning och fråga om dom kunde hjälpa mig. En minut efter det kommer ett mail till. Vid det här laget var jag så stressad att jag tänkte att "shit nu säger dom att det inte finns någon chans att jag får en lägenhet på campus". Tack och lov sa mailet tvärtom. Visade sig att jag visst hade betalat, så boendet var fixat och jag kan nu slappna av. Trodde allvarligt att jag skulle få en hjärtattack så stressad var jag. Men nu är det i alla fall löst och jag kan slappna av.


Det värsta är att jag hittade en asfin lägenhet nära skolan för nästan samma hyra som mitt studentboende. Är jättesugen på att maila accomodation och säga ifrån och istället söka lägenheten. Ska tänka på det under kvällen och imorgon men troligvis så stannar jag på Alloway Halls. Blir nog lättare att skaffa kompisar och så :D

Ovido - Quiz & Flashcards