Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Back in Dundee!

Av Erika - 29 november 2010 13:41

Eller ja, kom ju tillbaks igår egentligen men var alldeles för trött för att blogga då. Hade en väldigt bra helg med en mindre bra söndag. 


I fredags när jag skulle hem gick allt enligt planerna. Träffade dessutom två jättetrevliga tjejjer från Sverige på busshållsplatsen. Blev lite nervös när chaffören tittade på min biljett och sedan sa att "du måste byta buss, någonting bla bla bla". Hörde inte riktigt vad han sa och fick panik när han sa att jag skulle byta buss. Hade varit bättre om han hade sagt att alla måste byta buss i Inverkeithing istället för att skrämma upp mig. För när vi väl kom till Inverkeithing som ligger 20 min från Edinburgh's flygplats så var alla tvugna att hoppa av den bussen vi var på för att hoppa på en annan som skulle ta oss till flygplatsen. 


Väl där gick allt så smidigts så. Kom till Skavsta 15:30 och blev där hämtad av storebror. Köpte med oss thai-mat på vägen och åkte sedan raka vägen hem. Pappa som inte hade en aning om att jag skulle komma hem blev glatt överraskad och Nikki blev helt galen! Åt sedan maten och shit vad trött jag blev efter det. Det var så nice att vara hemma! Jag och pappa tittade på The Librarian och sedan var jag tvungen att gå och sova. Somnade som en stock!


Dagen efter var jag in till Torshälla och klippte mig. Så ny har jag en ordentlig lugg ;D Sedan blev det städning av rum och adventspyntning ;D Mitt rum var så otroligt dammigt så hade inte så mycket att välja på ;D På kvällen kom bästa Elin förbi en snabbis, så otroligt kul att se dig! Saknar dig och hoppas att filmen var bra :D Sedan kom kusinerna och Kajmos förbi för ett litet födelsedagsfirande. Fick presentkort på Gina, presentkort på Skivlagret, en nycklering, ett halsband och ett ljus :D Låter kanske inte så upphetsande men svårt att handla till en 20-åring och jag själv är supernöjd!


Av mamma och pappa fick jag ett urfint guldarmband som har Per Aspera Ad Astra (min tatuering) ingraverad på en rund bricka. Hur fint som helst :D Fick en jättemysig mössa av Robin som fick följa med hit och ett presentkort på Carlings :D  Blir storshopping under jullovet helt enkelt ;D


Igår (söndags) åkte jag hit igen. Jag och pappa satte oss i bilen kvart över åtta och var framme vid Skavsta en kvart innan gaten skulle stängas. Hade inte behövt ha bråttom för flyget var försenat med över en timme. Mindre kul. Men vi kom i alla fall iväg, men mitt under resan så ropade dom ut att vi inte kunde landa i Endinburgh för att flygplatsen där var stäng. Jag trodde jag skulle dö! Istället fick vi landa på Glasgow Prestwick, som ligger en 40-min med tåg från Glasgow City Centre. Väl inne i Glasgow tog vi bussen till Queen Street där vi fick vänta i en timme på tåget till Aberdeen (det stannar i Dundee). Tack och lov fick vi biljetten superbilligt, bara £16, vilket var billigt med tanke på att vi åkte från Prestwick hela vägen till Dundee på den, bussen ingick också. Väl framme i Dundee så gick jag från stationen och hem vilket inte bara var lite jobbigt. Det var snöstorm ute, skottarna verkar inte veta vad snöröjning är för något och jag hade en väska på 8 kg som tyngde ner mig. Jag var lite sur (i två bemärkelser) när jag kom hem men efter att jag spytt ut mig min irritation på mina stackars flatmates så mutade jag dom med mammas pepparkakor ;D


Idag fick jag veta att mina lektioner är inställda för att våra lärare inte kan ta sig till Uni. Muhaha, kanske blir ledig hela veckan om det här håller i sig ;D

Fint är det i alla fall med snön, men att ta sig fram är nästan omöjligt! Vi får skicka skottarna på snöröjjar kurs till Sverige ;D

   Utsikt från mitt fönster :D   Parkeringen utanför köksfönstret ;D   Parkeringen utanför tvättstugan. En bil fastnade igår så folk var tvunga att knuffa på den. Ah visste ni att skottarna inte har vinterdäck? Yes, så jag kommer inte ta bussen eller en taxi så länge snön ligger kvar ;D


Blev ett långt inlägg idag, hoppas det inte är allför tråkigt ;D Nu ska jag ta och plugga  :D Kram på er :D

 
 
Ingen bild

Mamsen

1 december 2010 22:20

Skönt att allt gick bra till slit.../Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 11 november 2011 23:28


Fredag nu igen då :) Betyder en helg fylld med plugg för min del, eftersom jag vill kunna chilla nästa helg när jag har storebror här. Har tre portfolio items att skriva ihop och en consumer interview att förbereda mig för. Mycket jobb, men hellre gö...

Av Erika - 10 november 2011 20:55

Presentation done and dusted! Själva presentationsdelen av presentationen gick bra, men frågorna efteråt gick mindre bra. Var så otroligt confusing och kände att jag inte alls fattade vad det var dom ville att jag skulle svara :S Mindre kul, men nu ä...

Av Erika - 7 november 2011 15:17

Lol :) Sitter och försöker skriva iordning min dumma presentation. Går inte vidare bra, sitter totalt fast, och min hjärna vill inte samarbeta med mig. Har dessutom jätteont i huvudet (antagligen för att jag stressar över presentationen) och min hals...

Av Erika - 2 november 2011 22:59

Sitter ensam hemma i lägenheten. Heather har åkt hem tills sig efter det att hon blev tvungen att opereras i munnen efter att ha råkat ut för inkompetenta tandläkare. Min stackars roomie :( Hade nog också velat åka hem om det hänt mig. Är ganska nice...

Av Erika - 22 oktober 2011 21:12

And you can call me 'Rick! Nytt smeknamn eftersom jag inte tycker att Erik är ett bra smeknamn när det är killversionen av Erika. Så Rick blev det ;D   Inser att jag inte bloggat på evigheter. Har inte funnits sådär jättemycket att blogga om. Har...

Ovido - Quiz & Flashcards