Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Erika - 11 februari 2010 16:55

Muhaha, jag har ju världens otur. Tror ni inte att dom ringer från Edingburgh när jag var på toa. Jag var max inne i en minute men dom lät bara typ fyra signaler gå fram innan dom la på så jag hann inte svara. Men hon (Katie Smith) pratade i alla fall in ett medelande och hon tog på sig all skuld att jag inte svarade (hon ringde faktiskt två timmar efter den tid som jag sa att det gick bra. Hon skulle i alla fall ringa imorgon istället. Så det löser sig... :D

Av Erika - 11 februari 2010 11:41

Har ju blivit "kallad" till en telefonintervju och jag mailade dom och sa att det gick bra att dom ringde idag mellan 11 och 15, men dom har inte svarat för att bekräfta. Så nu kommer jag gå runt hela dagen och vara skitnervös, eller ja, fram till kl 15 i alla fall. Om dom bara hade mailat och sagt att, great den dagen passar oss också, så hade det inte varit lika nervöst. Då hade jag ju vetat med 100% säkerhet att dom skulle ringa idag, men nu vet jag ju inte det. Bläh! Åhh, jag vill bara att det ska vara över! Har ju ingen aning om vad dom tänker fråga, vad dom förväntar sig att jag ska säga, och fatta vad hemskt om personen som gör intervjun har världens svåraste dialekt! Fint om jag efter varje fråga svarar: "Excuse me, but I don't understand". Lagom pinigt liksom!


Btw, tack Sara för att du tipsade om Melissa Horn i din blogg. Hon är ju asbra!!! Kungsholmens Hamn är bara för fin. Och hennes röst är helt underbar! Skulle kunna lyssna på henne i evigheter, och jag brukar ha jättesvårt för svenska artister.


Några jättebra låttips btw:

Timbaland - Morning after Dark

Melissa Horn - Sen en tid tillbaka

The Rasmus - Open My Eyes

Cornelis Vreeswijk - Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind

Shontelle - Superwoman


Ännu ett btw, funderar på att byta tillbaks till gamla bloggen. Why? Roligare att designa. Men annars så gillar jag bloggplatsen... vad tycker du? (och ja, jag inser att jag har otroligt dålig koncentrationsförmåga, funderar på att kolla om jag har ADHD ;D)

Ovido - Quiz & Flashcards