Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Erika - 20 februari 2010 13:01

Varför måste släktingar vara så otroligt jobbiga? Farmor håller på att reta livet av mig totalt! Här berättar jag glatt att jag blivit intervjuad av journalistik linjen i Edingburgh (även om det gick dåligt) och farmor måste såklart säga : "men du kan ju inte läsa journalistik, du har ju inte gått media. Men Hampus kan ju göra det för han har ju läst media". Det värsta är att hon säger delen om mig med en nedlåtande ton och delen om Hampus med en jättestolt ton. Visst jag har slutat med att bry mig om vad min farmor tycker om mig men det gör ont i alla fall att veta att hon i princip tycker att jag är dum i huvudet. Sen så är hon ju så jävla trög! Vadå inte kunna söka; fan dom ville ju till och med intervjua mig! Men det tänker hon inte på, nej för jag har ju inte gått media. Blah blah blah!!!! Ahh, kan hon inte dö snart!!!!!!!!!!


Ok, det var kanske lite väl elakt, hon kan ju vara hur mysig som helst ibland. Men saken är den att det är alltid jag som får ta en massa kritik, ingen av mina kusiner får det face to face. Vi vet (tack vare att vi står varandra så nära, vi och kusinerna) att hon snackar skit om oss till Haglunds och skit om Haglunds till oss. Hon kritiserar alla i släkten men som sagt bara mig när jag är med i rummet. Men det är ju för att jag är tjej och borde inte satsa på en karriär, nej jag borde satsa på att skaffa mig en trevlig karl och skaffa barn.  Blir så trött på henne och det hjälper liksom inte att hugga ifrån heller, för då är man bara bitchig. Blääh!!!


Något positivt då. Var hos Sandra igår ju och träffade både henne och Frida. Jättemysigt att träffa Frida igen, var liksom jätte länge sen, och Sandra träffade jag i alla fall i måndags ;D Tanken var att vi skulle ha filmkväll men det slutade med att vi spelade TP hela kvällen. Frida vann, jag kom tvåa och Sandra tog brons/förlorade ;D Mysigt var det i alla fall, och eftersom Frida har lov nu så blir det kanske en kväll till (Annikatt I do believe you are very welcome! Hemma snart? Let me know och vi får ta och träffas!)


I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything

Ovido - Quiz & Flashcards