Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika - 5 augusti 2010 18:03

Idag när det varit fint väder blev det en vända in till stan för att träffa Sara och Elin. Länge sen sist och eftersom vi inte har så mycket tid kvar tillsammans i samma stad får vi se till att träffas så ofta som möjligt! Kommer ju att sakna mina flickor jättemycket när jag är i Skottland. En hel del shopping blev det i alla fall idag efter och innan fikat. Fyra (!) nya böcker blev det, bla Härsken på Ringen och en vampyr version av Jane Eyre (Jane Slayre). Sen blev det en topp från Monki, och tre st från Gina. En hel del med tanke på att jag egentligen inte skulle handla något :D


Grattis förresten till just Elin som kom in i Kristinehamn! (Visst var det Kristinehamn?) Är jätte glad för din skull och du förtjänar verkligen detta babe!!


Annars har det som vanligt inte hänt så mycket. Iofs var jag inne i stan i tisdags också med pappa och Robin, vi skulle skjutsa Robin till tåget eftersom han började jobba i tisdags. Åkte då förbi Rusta och köpte ett nytt hantelset på 15 kilo eftersom dom 2-kilos hantlarna jag har är extremt lätta. Så igår tränade jag med 4-kilos hantlar istället. Tänk vilken skillnad det kan göra! Har världens träningsvärk idag vilket jag aldrig haft förut och då kunde jag ändå inte göra lika många repetitioner. Inser att det är för att jag använde en tyngre vikt men det är ju bara två kilos skillnad! Oh ja, jag vet att jag är svag!


Har fått en svacka när det kommer till joggingen men ska ut ikväll en runda. Eller rättare sagt jag ska stänga av datorn och ge mig ut på en gång ;D Ha det!

Av Erika - 2 augusti 2010 17:19

Nu är nästan allt inför Skottland fixat. Eller i alla fall allt med skolan. Boendet är bekräftat, boendet under International Week är bekfrätat, foto för Student ID snart ivägskickat och i princip är det bara lån från CSN som måste fixas. Nu känns det verkligen bra även om det fortfarande är ganska nervöst. Men jag slipper i alla fall oroa mig för boende och sånt ;D Måste dock färnya passet, och fixa en hel del småsaker men jag har ju i alla fall 5 veckor på mig ;D


Sprang idag och det kändes helt ok. Har nåt virus i kroppen som inte riktigt bestämt sig för vad det vill så är inte helt hundra + att jag är inne i min "orkar inte" period. Men all träning har i alla fall blivit lite lättare och jag är tuff mot mig själv (jo du orkar visst!) och kämpar på så mycket jag bara kan :D


Var iväg med papi idag till Tuna Park. En ny jacka blev det, en jättefin lite längre som kommer bli jättebra att ha i Skottland. Pappa insistera på att köpa den då han tror att jag definitivt kommer att få användning av den i Skottland. Det eller så är han bara rädd för att annars inte kommer ha en bra jacka och därför fryser ihjäl därborta. Overprotective? YES! But I love him.


Nej nu ska jag träna. Insanity and P90X all the way!!


Btw, B.O.B and Hayley Williams - Airplanes = finaste låten!

Av Erika - 2 augusti 2010 16:35

Nu är nästan allt inför Skottland fixat. Eller i alla fall allt med skolan. Boendet är bekräftat, boendet under International Week är bekfrätat, foto för Student ID snart ivägskickat och i princip är det bara lån från CSN som måste fixas. Nu känns det verkligen bra även om det fortfarande är ganska nervöst. Men jag slipper i alla fall oroa mig för boende och sånt ;D Måste dock färnya passet, och fixa en hel del småsaker men jag har ju i alla fall 5 veckor på mig ;D


Sprang idag och det kändes helt ok. Har nåt virus i kroppen som inte riktigt bestämt sig för vad det vill så är inte helt hundra + att jag är inne i min "orkar inte" period. Men all träning har i alla fall blivit lite lättare och jag är tuff mot mig själv (jo du orkar visst!) och kämpar på så mycket jag bara kan :D


Var iväg med papi idag till Tuna Park. En ny jacka blev det, en jättefin lite längre som kommer bli jättebra att ha i Skottland. Pappa insistera på att köpa den då han tror att jag definitivt kommer att få användning av den i Skottland. Det eller så är han bara rädd för att annars inte kommer ha en bra jacka och därför fryser ihjäl därborta. Overprotective? YES! But I love him.


Nej nu ska jag träna. Insanity and P90X all the way!!


Btw, B.O.B and Hayley Williams - Airplanes = finaste låten!

Ovido - Quiz & Flashcards